Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W stronę wysokiej jakości

30 kwietnia 2019 | Dodatki Jednodniowe
1 Od 19 marca 2011 r., kiedy pierwszy pociąg China Railway Express (CRE) wyruszył z chińskiego Chongqingu do niemieckiego Duisburga, trasę tę pokonało już ponad 14 tys. pociągów. Transport kolejowy jest o 75 proc. szybszy od morskiego i o 80 proc. tańszy, a ponadto jest bezpieczniejszy i bardziej ekologiczny niż transport drogowy.  Pociągi CRE stały się ważnym ogniwem łączącym Chiny i kraje europejskie. Zdjęcie przedstawia stację przeładunkową w Chongqingu (wykonane 14.04.2019 r.).
źródło: materiały prasowe
1 Od 19 marca 2011 r., kiedy pierwszy pociąg China Railway Express (CRE) wyruszył z chińskiego Chongqingu do niemieckiego Duisburga, trasę tę pokonało już ponad 14 tys. pociągów. Transport kolejowy jest o 75 proc. szybszy od morskiego i o 80 proc. tańszy, a ponadto jest bezpieczniejszy i bardziej ekologiczny niż transport drogowy. Pociągi CRE stały się ważnym ogniwem łączącym Chiny i kraje europejskie. Zdjęcie przedstawia stację przeładunkową w Chongqingu (wykonane 14.04.2019 r.).
2 Rankiem 2 kwietnia 2019 r. otwarte zostało połączenia China Railway Express z chińskiego Qingdao do ukraińskiego Mińska. Transport, którego wartość wycenia się na około  26 milionów juanów, obejmuje 90 TEU lokalnych towarów eksportowych, głównie części silnikowych i modułów paneli solarnych.
źródło: materiały prasowe
2 Rankiem 2 kwietnia 2019 r. otwarte zostało połączenia China Railway Express z chińskiego Qingdao do ukraińskiego Mińska. Transport, którego wartość wycenia się na około 26 milionów juanów, obejmuje 90 TEU lokalnych towarów eksportowych, głównie części silnikowych i modułów paneli solarnych.

Uwaga całego świata skupia się na Drugim Forum Pasa i Szlaku na rzecz 
Współpracy Międzynarodowej (BRF), które pod hasłem „Wspólna budowa Pasa i Szlaku 
– kształtowanie lepszej przyszłości" właśnie odbyło się w Pekinie. Guo Jiping 
RenminRibao

 

Pogłębianie efektywności i praktycznego wymiaru współpracy międzynarodowej oraz jej stabilności i dalekosiężności w ramach Inicjatywy Pasa i Szlaku (BRI) powinno być celem wszystkich zainteresowanych stron. W dalszym ciągu powinny one dążyć do osiągnięcia konsensusu, dostosowywać swoje strategie rozwoju i ustalać priorytety współpracy. Drugie Forum Pasa i Szlaku było do tego najlepszą platformą.

Skierowanie wspólnej budowy Pasa i Szlaku w kierunku rozwoju wysokiej jakości zapewni BRI silniejszą pozycję w zmieniającym się świecie. Jacques Goldfran, prezes francuskiej fundacji Charles'a de Gaulle'a, powiedział: „Podczas gdy świat stoi w obliczu antyglobalizacji budowa Pasa i Szlaku może być dla sceptyków dowodem na to, że proces globalizacji może przebiegać między krajami w zorganizowany i uporządkowany sposób". Jego słowa odzwierciedlają nowe zrozumienie społeczności międzynarodowej na temat roli BRI we współczesnym świecie.

Idee BRI

W przyszłości BRI, dążąc do rozwoju wysokiej jakości, będzie nadal propagować ideę otwartości, inkluzywności i transparentności, słuchać konstruktywnych sugestii oraz dokładać starań, by globalizacja ekonomiczna była coraz bardziej otwarta, inkluzywna, zrównoważona i korzystna dla wszystkich. Jak zauważył...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11344

Wydanie: 11344

Spis treści
Zamów abonament