Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Poczucie bezpieczeństwa na rynku

03 lutego 1999 | Prawo | HF
źródło: Nieznane

ROZMOWA

Tadeusz Aziewicz, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Poczucie bezpieczeństwa na rynku

FOT. KRZYSZTOF WOJCIEWSKI

Rządowy projekt polityki konsumenckiej na lata 1998-1999 przewiduje zwiększenie ochrony praw konsumentów. Niedawno została powołana instytucja powiatowego rzecznika konsumentów, który ma reprezentować ich interesy. Przygotowywane są kolejne projekty nowych ustaw konsumenckich, w czym uczestniczy również UOKiK. Które z nich powinny wejść w życie jeszcze w tym roku?

Tadeusz Aziewicz: Koncepcja uregulowania w jednym akcie prawnym całej problematyki konsumenckiej nie wydaje się właściwa. Podobnie jak w krajach Unii Europejskiej rząd przewiduje tworzenie ustaw szczególnych bądź nowelizację dotychczasowych. UOKiK opracował już projekty ustaw: o kredycie konsumenckim oraz o bezpieczeństwie produktu. Proponujemy też zmianę ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, dotyczącej mylącej reklamy oraz reklamy porównawczej. Obecnie projekty te są w uzgodnieniach resortowych, dlatego nie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1612

Spis treści
Zamów abonament