Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Omówienia - 000224

24 lutego 2000 | TeleRzeczpospolita | MS

  • Piątek
  • Sobota
  • Niedziela
  • Poniedziałek
  • Wtorek
  • Środa
  • Czwartek
  • PIĄTEK

    Irma Vep

    Francuski dramat obyczajowy "Irma Vep" (1996) zrealizował, według własnego scenariusza, Olivier Assayas.

    Niegdyś wzięty reżyser, Rene Vidal (Jean-Pierre Leaud), postanawia nakręcić telewizyjną wersję popularnej w latach 1915-1916 serii niemych kryminałów z cyklu "Wampiry" Louisa Feuillade'a. Bohaterkę sensacyjnych filmów, słynną paryską złodziejkę biżuterii Irmę Vep, grała ubrana w obcisły czarny trykot Musidora, ówczesna francuska gwiazda numer jeden. W swojej wersji do tej roli Vidal angażuje piękną aktorkę kina akcji z Hongkongu, Maggie (Maggie Cheung). Gwiazda przyjeżdża do Paryża, spóźniona trzy dni na umówione spotkanie w wytwórni filmowej. Nie zna francuskiego, z członkami ekipy z trudem porozumiewa się łamaną angielszczyzną. Trwają ostatnie przygotowania do rozpoczęcia zdjęć. Maggie musi przymierzyć swój czarny, obcisły strój. Poznaje kostiumologa Zo (Nathalie Richard), znaną z lesbijskich skłonności i pokątnie handlującą heroiną, która próbuje się z nią zaprzyjaźnić. Vidal zaprasza Maggie do swego apartamentu, ale tym czasem wdał się w awanturę z żoną. Interweniowała policja. Maggie dowiaduje się, że ich film stoi pod znakiem

  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1944

Spis treści
Zamów abonament