Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Innowacje Citroena i polskie związki

21 listopada 2000 | Moje Auto | ZP
źródło: Nieznane

HISTORIA MOTORYZACJI

Innowacje Citroena i polskie związki

André Citroen jako pierwszy zastosował w Europie produkcję taśmową

FOT. (C) CITROEN

André Citroen zaliczany jest do czołowych postaci w dziejach motoryzacji. Przeniósł na europejski kontynent taśmową produkcję samochodów - podpatrzoną w Stanach Zjednoczonych u Forda. Zaczął też seryjną produkcję samochodów z przednim napędem i samonośnym nadwoziem.

Urodził się 5 lutego 1878 r. w Paryżu. Ukończył politechnikę paryską, następnie założył mały warsztat, który rozwinął do dużej wytwórni kół zębatych o uzębieniu daszkowym. I w tym momencie zaczynają się jego związki z Polską. Przyjeżdżał do Warszawy, tu poznał wynalazcę wspomnianych kół zębatych, od którego kupił patent na ich wytwarzanie. Związki z naszym krajem nie dotyczą tylko zagadnień zawodowych, sięgają znacznie głębiej. Otóż ojciec pana André był pochodzenia polsko-holenderskiego, a on sam ożenił się z Polką.

W 1913 r. nad brzegiem Sekwany, przy ulicy Javel w Paryżu powstała duża wytwórnia kół zębatych. Wybuch pierwszej wojny światowej spowodował, że zaczęto w niej wytwarzać amunicję. Fabrykę tak rozbudowano, że stała się największym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2169

Spis treści
Zamów abonament