Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Język polski. Model odpowiedzi i schemat oceniania arkusz III

10 września 2001 | Raporty | DS

Model odpowiedzi i schemat oceniania arkusz III

Temat 1: Porównaj sposób kreowania przestrzeni oraz funkcje tej kreacji w podanych fragmentach "Sklepów cynamonowych" i "Procesie".

I. ROZWINIĘCIE TEMATU (można przyznać maksymalnie 51 punktów)

Punktacja: przydzielamy 0 lub 3

Uwaga: model nie narzuca porządku wypowiedzi zdającego.

1. Dostrzeżenie elementu łączącego oba utwory (motyw labiryntu/nadrealizm): 3 pkt

1.1. w "Sklepach cynamonowych" - miasto, niebo i gwiezdne firmamenty; 3 pkt

1.2. w "Procesie" - miasto (ulica i kamienica); 3 pkt

1.3. w "Procesie" labirynt posiada swoje centrum - komisję śledczą (salę rozpraw). 3 pkt

2. Opisanie sposobu kreowania przestrzeni - labiryntu

w "Sklepach cynamonowych":

2.1. świat widziany oczami dziecka; 3 pkt

2.2. kreacjonizm; 3 pkt

2.3. oniryzm; 3 pkt

2.4. baśniowość przestrzeni, przepych, kolor, światło, kształty, słownictwo orientalne; 3 pkt

2.5. poetyckość opisu; 3 pkt

2.6. metafora; 3 pkt

2.7. nastrój opisu: tajemniczość (niespodzianka, zaskoczenie); 3 pkt

w "Procesie":

2.9 świat widziany oczami dorosłego; 3 pkt

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2414

Spis treści
Zamów abonament