Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czy konkurencja jest uczciwa

17 marca 2004 | Ekonomia | ZZ RP
źródło: Nieznane

Z roku na rok zwiększa się liczba pełnowartościowych produktów rozdawanych bezpłatnie czytelnikom gazet, klientom banków i firm

Czy konkurencja jest uczciwa

KOMENTARZ: Zapłacić za darmo

Ponad 50 milionów płyt z muzyką i zaskakująca ilość, bo co najmniej kilkanaście milionów, płyt DVD z filmami trafiło w ubiegłym roku do odbiorców za darmo. Do tego trzeba dodać setki tysięcy bezpłatnych kopii programów komputerowych, tysiące pakietów ubezpieczeniowych dla klientów banków, wiele tytułów gazet. To nie jest nieuczciwa konkurencja - uważa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ktoś jednak za rozdawanie płaci, a niektóre rynki, nawet jeśli już nie zostały rozdawnictwem zrujnowane, to na pewno zmienione.

Jeszcze rok temu darmowych filmów, dołączanych np. do czasopism, prawie nie było. Wydawano ich 200 - 300 tys. rocznie, a teraz, w ciągu kilkunastu miesięcy, do konsumentów trafiły ich miliony. Tylko np. dzieło Polańskiego, "Pianista" było wydane w nakładzie 1 mln egzemplarzy.

Darmowe towary to już nie tylko gadżety - próbki kremów, szamponów itp. - które wysypują się z niemal każdego kolorowego pisma. W ślad za nimi pojawiły się pełnowartościowe produkty: filmy, które można obejrzeć od początku do końca, programy pozwalające obsługiwać...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3179

Spis treści

Polska-Unia Europejska

Zamów abonament