Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie czytają, ale niech kupują

02 lipca 2004 | Dobra firma | JD
źródło: Nieznane

TEMAT TYGODNIA

Nie czytają, ale niech kupują

rys. Zalibarek

  • Ile wydać, by zarobić

  • Kto działa na tym rynku

  • To się opłaca - Adam Widmański, prezes wydawnictwa WAB

  • Jest trudno - Tadeusz Marian Kotarski, dyrektor Oficyny Wydawniczej Rytm

Przede wszystkim trzeba bardzo dobrze znać się na tej dziedzinie, w której chcemy się specjalizować. W przeciwnym razie wydawane książki nie znajdą chętnych, bo źle dobierzemy tematykę czy autora. Trzeba mieć też ogromne wyczucie potrzeb czytelników, reagować na zmiany rynkowe. Bo to, co było odkryciem kilka lat temu, teraz może nikogo nie zainteresować.

JERZY DOMAGAŁA

Rynek wydawniczy jest trudny. Książkę wydrukować łatwo, ale sprzedać - już nie. Prawie połowa Polaków nie czyta książek. Ale nie w tym tkwi problem.

- Od kilku lat słyszę, że Polacy nie czytają książek. Ale tak samo jest z Anglikami. Więc może to normalne? Różnica polega na tym, że Anglik wydaje na książki 10 razy więcej niż Polak. I to jest groźne, nasz rynek wydawniczy jest płytki - mówi Adam Widmański, prezes wydawnictwa WAB.

Spadła nie tyle liczba czytających, ile nakłady. - Na początku lat 90. nie dziwiły kilkudziesięciotysięczne nakłady, teraz trudno sprzedać dwa - trzy tysiące - dodaje Adam...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3267

Spis treści
Zamów abonament