Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Krawaciarze i kreatywni

05 kwietnia 1995 | Media, Internet | MM

Agencje reklamowe

Krawaciarze i kreatywni

Pięć lat temu w Polsce nie było żadnej agencji reklamowej. Dzisiaj działa w kraju ponad osiemdziesiąt agencji proponujących całościową obsługę klientów poczynając od reklam telewizyjnych, przez promocję w radiu, a na typowej obsłudze marketingowej kończąc.

W uprzywilejowanej sytuacji po przemianach roku 1989 były duże zachodnie agencje, które dzięki finansom i możliwościom korzystania z już sprawdzonych kampanii na innych rynkach wyprzedziły rodzimą konkurencję. Z rankingu agencji przygotowanego przez redakcję "Businessman Magazine" wynika, że 12 pierwszych miejsc, według obrotów, zajmują agencje z kapitałem zagranicznym. Zachodnie firmy mają poza tym jeszcze jedną przewagę. Na polski rynek wchodziły obsługując światowe koncerny, z którymi współpracują od lat w innych krajach. Ogromne przedsiębiorstwa, takie jak Coca-Cola, są dla agencji żyłami złota.

Złap klienta

Agencje reklamowe podzielone są zazwyczaj na działy: obsługi klientów, kreatywny, produkcji, mediów, finansów i badań rynkowych.

Największym problemem dla agencji jest znalezienie klienta. W reklamie popularne jest stwierdzenie, że...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 447

Spis treści
Zamów abonament