Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zysk nie jest najważniejszy

15 czerwca 1993 | Styl życia | TS

"Marimekko"

Zysk nie jest najważniejszy

Na wystawie leży sukienka, w prawdziwie niebieskim, nie za jasnym, nie za ciemnym odcieniu. Na nią narzucony lekki żakiecik -- jasnozielony. Może też być odwrotnie, do zielonej sukienki niebieski żakiet. Barwy czyste, naturalne, intensywne. Szokujące zestawienie? Z pozoru tak, ale w doborze barw nie ma tu żadnego zgrzytu. Takich błędów w "Marimekko" się nie popełnia. Widać to wyraźnie w sklepie przy ulicy Esplanadi, gdzie mieszczą się najlepsze magazyny Helsinek.

O d 30 lat "Marimekko" jest najsłynniejszą fińską firmą konfekcyjną, dobrze znaną również za granicą. Nie jest oczywiście tania, ale to zrozumiałe, skoro sprzedaje rzeczy eleganckie, oryginalne i w bardzo dobrym gatunku. Od dawna zresztą nie ogranicza się wyłącznie do ubrań. Produkuje również torebki i wyposażenie w nętrz. Zasłony, pościel, obrusy są równie jak stroje wysmakowane kolorystycznie. Oto piękny komplet pościelowy w różnej szerokości pasy, w tak "niepościelowych" barwach, jak granat, wiśniowy, czerwony, żółty, srebrzysty. Przed 20 laty styl "Marimekko" stał się na Zachodzie uosobieniem nowoczesnego fińskiego wzornictwa. Firma była bardzo modna. Poważny dziennik "New York Herald Tribune" napisał...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 60

Spis treści
Zamów abonament