Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Słoneczne lato w nastrojach

16 sierpnia 1995 | Ekonomia | HF

Sondaż konsumencki Demoskopu dla "Rzeczpospolitej"

Słoneczne lato w nastrojach

Wskaźnik optymizmu konsumentów po znacznym, sześciopunktowym wzroście osiągnął w sierpniu najwyższy z notowanych dotąd poziomów -- 100 punktów. Na takim samym poziomie uplasowały się również ocena klimatu gospodarczego oraz skłonność do zakupów. Sierpień -- drugi z kolei letni miesiąc wzrostu nastrojów konsumenckich -- jest również miesiącem zadziwiającej równowagi w konsumenckich odczuciach respondentów Demoskopu. Tyle samo osób zadeklarowało optymizm i pesymizm konsumencki, taka sama liczba pytanych ma pozytywne i negatywne oceny klimatu gospodarczego w kraju, tyle samo ankietowanych jest skłonnych i niechętnych do dokonywania zakupów. Wyniki sondaży konsumenckich Demoskopu z sierpnia 1995 r. mają zdecydowanie znaczenie symboliczne -- został osiągnięty wreszcie poziom równowagi nastrojów, powyżej którego można mówić o społeczeństwie, w którym dominują konsumenci-optymiści.

Od czerwca do sierpnia, podczas miesięcy wypoczynku wakacyjnego, nie sprzyjającego zwykle poprawie nastrojów konsumenckich, w okresie prób generalnych, przed pełnią kampanii prezydenckiej, wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o 11 punktów, a ocena klimatu gospodarczego o 13...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 556

Spis treści
Zamów abonament