Odszkodowanie za spóźniony lot
Przewoźnicy powinni się zaopiekować pasażerami, jeżeli loty się opóźniają albo są odwołane. Za zgubiony lub uszkodzony bagaż muszą wypłacić odszkodowanie
Niemal od trzech lat obowiązuje we wszystkich państwach Unii Europejskiej rozporządzenie 261/2004 o prawach pasażerów linii lotniczych. Pasażerom przysługuje ochrona w razie, gdy lot się opóźnia, został odwołany albo przewoźnik nie wpuścił ich do samolotu, gdyż sprzedał za dużo biletów i nie było już wolnych miejsc. Jeśli np. lot jest krótszy niż 1500 kilometrów, a opóźnienie trwa dłużej niż dwie godziny, to przewoźnik musi się już zaopiekować pasażerem. Powinien mu zapewnić wyżywienie i napoje, dwie bezpłatne rozmowy telefoniczne (ewentualnie np. e-maile), a także – w razie konieczności noclegu – miejsce w hotelu wraz z transportem na lotnisko. Za odmowę przyjęcia na pokład należy się odszkodowanie w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta