Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mowa twarzy szefa

26 marca 2008 | Kariera i Biznes | Anita Błaszczak

Czy można ocenić sukces firmy tylko na podstawie analizy zdjęcia jej prezesa?

Amerykańscy psychologowie z Tufts University twierdzą, że tak. Na dowód przedstawili wyniki badania przeprowadzonego wśród 100 studentów w USA, którzy oceniali fotografie szefów 25 najlepszych i 25 najsłabszych firm z listy tysiąca największych spółek magazynu „Fortune”. Na podstawie zdjęć twarzy menedżerów oceniali ich kompetencje, dojrzałość, talent przywódczy i autorytet. Potem porównano te opinie z wynikami firm.

Chociaż autorzy badania zrobili wszystko, by upodobnić fotografie szefów (zdjęcia były czarno-białe i niepodpisane), okazało się, że i tak studenci trafnie rozróżniali menedżerów odnoszących sukcesy i tych słabszych. Ci pierwsi zwykle byli oceniani jako dojrzali, kompetentni przywódcy z autorytetem.

Zdaniem autorów badania opisanego w magazynie „Psychological Science” jego wyniki potwierdzają związek między wyglądem danej osoby a jej osiągnięciami. To sugestia dla inwestorów i analityków, że warto spojrzeć, jak wygląda szef spółki, w którą inwestują.

Brak okładki

Wydanie: 7973

Spis treści
Zamów abonament