Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kostiumy i scenariusze

18 marca 2010 | Styl życia | Ewelina Pietryga
Bronisław Komorowski idzie pod prąd – wiadomo, że wąs w kampanii nie pomaga. Skuteczność sygnetu poznamy po wyborach
autor zdjęcia: Bogdan Janowski
źródło: Fotorzepa
Bronisław Komorowski idzie pod prąd – wiadomo, że wąs w kampanii nie pomaga. Skuteczność sygnetu poznamy po wyborach
Lech Kaczyński Czerwony krawat jest najlepszy. Tworzy iluzję pewności siebie
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Lech Kaczyński Czerwony krawat jest najlepszy. Tworzy iluzję pewności siebie
Radosław Sikorski Szybkie pojazdy to ryzyko dla wizerunku...
autor zdjęcia: Roman Bosiacki
źródło: Fotorzepa
Radosław Sikorski Szybkie pojazdy to ryzyko dla wizerunku...
... w przeciwieństwie do rączych białych rumaków  Nicolasa Sarkozy’ego
źródło: AFP
... w przeciwieństwie do rączych białych rumaków Nicolasa Sarkozy’ego
W 2005 r. kibice wiedzieli, jaki z Donalda Tuska napastnik
źródło: KFP
W 2005 r. kibice wiedzieli, jaki z Donalda Tuska napastnik

Dziś kampania rządzi się prawami filmu. Bez emocjonującej fabuły gwiazda nie przyciągnie widzów

Sztaby specjalistów od marketingu, psychologów i wizażystów już na wiele miesięcy przed kampanią pucują podeszwy kandydata i szlifują jego biografię. Nie ma improwizacji. Wizerunek spontaniczny „kochajcie mnie, jaki jestem” to relikt. – 85 proc. wyborczego sukcesu naukowcy przypisują wizerunkowi i dobrej promocji – twierdzi Grażyna Białopiotrowicz, psycholog, specjalista od kreowania wizerunku. W Polsce oficjalna kampania prezydencka przed nami. Ale bitwa na wizerunki się zaczęła.

Rozważny i romantyczny

Przeciętny wyborca nie analizuje programu ani kompetencji kandydata – tłumaczy Grażyna Białopiotrowicz. – Zagubiony w gąszczu informacji zapamiętuje, jak ten wygląda i mówi. Oceni, czy mu się podoba. I zdecyduje.

Podczas kampanii (parlamentarnej) Tony’ego Blaira czytelnicy „The Sun” widzieli w nim kumpla z baru. W dżinsach, popijał piwo, przegryzając frytkami. W konserwatywnym „Sunday Telegraph” z kolei polityk ten prezentował się jako intelektualista. W głębokim fotelu przed kominkiem kontemplował dzieła filozofów, Kierkegaarda, Kanta i Junga.

– Idealny kandydat jest jak showman, aktor i celebryta – uważa Eryk Mistewicz, doradca polityczny. – Kampania prezydencka XXI wieku rządzi...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8576

Spis treści
Zamów abonament