Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Internetowa presja na pracodawcę

04 czerwca 2010 | Prawo | zal

NSZZ „Solidarność” prowadzi internetową kampanię pod nazwą „Uśmiechnięta kasjerka”, której celem jest poprawa warunków pracy osób zatrudnionych w super - i hipermarketach.

Akcja ta przewiduje wywieranie presji na pracodawców prowadzących duże sklepy. Kilka miesięcy temu pikiety pod sklepami Ikei w różnych krajach spowodowały, że zawarto porozumienia z pracownikami ochrony pracującymi dla tego koncernu w Polsce.

W związku z kampanią na stronie www.usmiechnietakasjerka.pl będą zbierane podpisy pod petycją skierowaną do zarządów sieci handlowych. Zwraca ona uwagę na pięć głównych problemów pracowników hipermarketów, którymi są: niskie płace, brak poszanowania podstawowych potrzeb i praw pracowniczych, zaniedbania dotyczące bezpieczeństwa pracy, poszanowanie życia prywatnego (utrudnienia w planowaniu urlopu).

W marcowej ankiecie aż 68 proc. zatrudnionych w wielkich sieciach uznało, że ich firmy nie działają na rzecz poprawy warunków pracy.

Brak okładki

Wydanie: 8639

Spis treści
Zamów abonament