Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Uderzyć we wroga grą wideo

05 czerwca 2010 | Świat | Tatiana Serwetnyk Piotr Kościński
Rosyjska gra komputerowa „Pokój pod przymusem” powstała po wojnie z Gruzją w 2008 roku
źródło: www.russobit-m.ru
Rosyjska gra komputerowa „Pokój pod przymusem” powstała po wojnie z Gruzją w 2008 roku

Kreml może wydać pół miliarda rubli, czyli 50 mln złotych, na uczące patriotyzmu gry komputerowe

O taką kwotę poprosiło Władimira Putina Ministerstwo Łączności. Urzędnicy tłumaczą: po pierwsze musimy kształcić młodzież w duchu patriotyzmu, po drugie najwyższy czas, by zmienić wizerunek Rosji w „wirtualnej przestrzeni” Zachodu, gdzie matuszka Rossija jest przedstawiana jako kraj chodzących po ulicach niedźwiedzi w czapkach uszankach i z bałałajkami.

Posłowie Dumy zastanawiają się nad powołaniem grupy ekspertów, którzy mieliby sprawdzić, co trafia na rosyjski rynek. Członek parlamentarnej komisji ds. młodzieży Paweł Zyrianow mówił gazecie „Nowyje Izwestia”, że zakazane będą gry niepatriotyczne i zbyt brutalne, a także zniekształcające historię.

Na razie nie ma konkretnych propozycji. „Alternatywą dla znanej tematyki drugiej wojny światowej może być rosyjski przemysł samochodowy, na przykład wyścigi ładami. Pomysł ten forsują niektórzy deputowani Dumy” – pisał portal...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8640

Spis treści
Zamów abonament