Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W „Końcówce” Lupa pokazał, że Europa nie chce oglądać bólu

27 listopada 2010 | Kultura | Jacek Cieślak
Jose Louis Gomez  (Hamm),  Susi Sanchez  (Clov),  Ramon Pons (Nagg)  – od lewej. Spektakl prezentowany na Festiwalu Nowa Klasyka Europy w Łodzi
źródło: Festiwal Nowa Klasyka Europy
Jose Louis Gomez (Hamm), Susi Sanchez (Clov), Ramon Pons (Nagg) – od lewej. Spektakl prezentowany na Festiwalu Nowa Klasyka Europy w Łodzi

Świetna inscenizacja Becketta z aktorami Almodóvara kpi z fanatycznego optymizmu

W czasach inkwizycji za spektakl w madryckim Teatro de la Abadia Krystian Lupa spłonąłby na stosie.

W laicyzującej się Hiszpanii być może nie wszyscy rozumieją biblijne aluzje. A to one sprawiają, że dramat odczytywany pół wieku temu jako wizja świata po katastrofie nuklearnej jest czarną komedią o człowieku, który dał się ukrzyżować, by zawrzeć przymierze z Bogiem.

Beckett ulepił swój tekst z pokaleczonych judeochrześcijańskich motywów. Hamm, główny bohater o imieniu nawiązującym do syna...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8788

Spis treści
Zamów abonament