Informacje
KORPORACJE, PRZEDSIĘBIORSTWA
Informacje
Zastój w Aviakor
Rosyjskie przedsiębiorstwo AO Aviakor zamierza drastycznie zredukować zatrudnienie, bo praktycznie nie ma zamówień na produkowane samoloty pasażerskie Tu-154. Zastępca dyrektora zakładów z Samary Władimir Ryżkow poinformował, że z 13 tys. pracowników 8 tys. zostanie do stycznia objętych bezrobociem technicznym; z tej grupy pracodawca zamierza teraz zwolnić 2 tys. osób, o czym powiadomił urząd zatrudnienia federacji. Zakład zatrudnia łącznie 28 tys. pracowników, ale wstrzymał pracę 21 sierpnia, gdy odcięto mu dostawę prądu z powodu niepłacenia rachunków. Cała załoga jest na przymusowym urlopie do 1 listopada. Ryżkow wyjaśnił, że jego firma nie sprzedała w br. żadnego samolotu, w 1995 r. dostarczono 9 maszyn (w 1981 r. -- 78) . Aviakor ma 28 umów, ale klienci nie chcą płacić za samoloty (jeden Tu-154 kosztuje 13 mln USD) . Obecnie dobiega końca montaż trzech maszyn dla linii lotniczych z Czech, Ukrainy i Syberii. Dyrekcja zakładu liczy na otrzymanie jeszcze w tym roku pomocy finansowej od władz Samary. Obiecały one 200 mld RUR (36, 9 mln USD) na produkcję nowych odrzutowców Tu-334 w latach 1997-98. Trwa modernizacja Tu-154: model Tu-154-100 będzie miał lepsze silniki i aparaturę pokładową, nowy wystrój kabiny, ale producent nie otrzymał jeszcze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta