Wojna minibusów
Wojna minibusów
Zaostrza się konkurencja firm samochodowych. Złote czasy mają już one za sobą. Coraz więcej producentów rozszerza swą ofertę. Mniej jest luk na rynku motoryzacyjnym. Za to coraz trudniejsza jest walka o zdobycie klientów. Dobrze to widać w klasie minibusów. Obecnie kilka modeli tych pojazdów konkuruje ze sobą w Europie. Ale już za kilka lat będzie ich kilkanaście.
Obecnie rynek tego typu samochodów opanowała na naszym kontynencie firma Renault ze swym modelem espace. Przypada na niego już 44 proc. sprzedaży tych pojazdów. Dopiero na drugim miejscu jest przebój rynku amerykańskiego chrysler voyager (18, 9 proc. ), a następnie mitsubishi space wagon (17, 6 proc. ) oraz toyota previa (10, 8 proc. ). Na pozostałe firmy przypada zaledwie 8, 7 proc. sprzedaży, z tego na czoło...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta