Zmiany w programach nauczania ciągle za małe
STUDIA
Głównym grzechem naszego przestarzałego systemu kształcenia było nastawienie na uczenie teoretycznych reguł, bez powiązania tej wiedzy z praktyką
Zmiany w programach nauczania ciągle za małe
ANNA PACIOREK
Czy programy studiów zmienione zostały tak, aby absolwenci byli odpowiednio wykształceni, zgodnie z oczekiwaniami pracodawców? Generalnie tak -- twierdzi przedstawiciel MEN. Innego zdania są pracodawcy, a i sami studenci, którzy po podjęciu pierwszej pracy dostrzegają, że są wykształceni zbyt teoretycznie, a za mało praktycznie. Jak się wydaje, mimo postępu, zmiany, jakie się dokonały w szkolnictwie wyższym po 1989 roku nadal są niewystarczające. Świadczy o tym chociażby napór studentów na dodatkowe kursy, zwłaszcza językowe, przekonanych, że zdobyte na uczelni umiejętności nie wystarczą.
-- Na ekonomii nie mamy żadnych praktycznych przedmiotów, które mogą się przydać w przyszłej pracy zawodowej -- mówi Arkadiusz Bartosiak, student dwóch wydziałów: Nauk Ekonomicznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. -- Odnoszę wrażenie, że te studia są po to, żeby wziąć dyplom, a następnie pójść do banku i przez rok uczyć się tego, co trzeba. Nie ma też ogólnorozwojowych przedmiotów, np. geografii dla ekonomistów czy filozofii; a to jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta