Liderzy silniejsi
PRZEMYSŁ OPONIARSKI
Dobry 1997 rok
Liderzy silniejsi
Ubiegły rok był bardzo dobry dla największych światowych firm oponiarskich. Każdy z liderów rynku zanotował wzrost sprzedaży i zysków. Sprzyjały temu m. in. spadające ceny surowców do produkcji opon, zwłaszcza kauczuku naturalnego, oraz wzrost popytu, szczególnie w USA.
Pierwsza trójka światowych firm oponiarskich wygląda nieco inaczej niż przez kilka ostatnich lat. W 1997 roku na pierwsze miejsce wysunął się Goodyear, drugi był Bridgestone, a na trzecie miejsce spadł pierwszy reprezentant Europy -- Michelin. Każda z tych firm miała sprzedaż wartości powyżej 12 mld USD. Czwartą pozycję zajmuje niemiecki Continental (sprzedaż ponad 6 mld USD) . Oponiarski biznes na całym świecie oceniany jest łącznie na ok. 70 mld USD rocznie.
Bridgestone
W końcu lutego japoński Bridgestone ogłosił, że w 1997 r. zysk z działalności gospodarczej spółki matki wzrósł do 100, 2 mld JPY (771 mln USD) . Rok wcześniej firma miała 93, 6 mld JPY zysku z tej działalności. Cała grupa Bridgestone miała w ub. r. 180, 3 mld JPY zysku z działalności gospodarczej, co oznacza wzrost o 32, 5 proc. w porównaniu z 1996 r. Jednak jej zysk netto wyniósł w 1997 roku jedynie 39, 2 mld JPY, o 44, 3 proc. mniej niż w 1996 r. Bridgestone zapowiada wzrost zysku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta