Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Liderzy silniejsi

14 kwietnia 1998 | Ekonomia | TŚ

PRZEMYSŁ OPONIARSKI

Dobry 1997 rok

Liderzy silniejsi

Ubiegły rok był bardzo dobry dla największych światowych firm oponiarskich. Każdy z liderów rynku zanotował wzrost sprzedaży i zysków. Sprzyjały temu m. in. spadające ceny surowców do produkcji opon, zwłaszcza kauczuku naturalnego, oraz wzrost popytu, szczególnie w USA.

Pierwsza trójka światowych firm oponiarskich wygląda nieco inaczej niż przez kilka ostatnich lat. W 1997 roku na pierwsze miejsce wysunął się Goodyear, drugi był Bridgestone, a na trzecie miejsce spadł pierwszy reprezentant Europy -- Michelin. Każda z tych firm miała sprzedaż wartości powyżej 12 mld USD. Czwartą pozycję zajmuje niemiecki Continental (sprzedaż ponad 6 mld USD) . Oponiarski biznes na całym świecie oceniany jest łącznie na ok. 70 mld USD rocznie.

Bridgestone

W końcu lutego japoński Bridgestone ogłosił, że w 1997 r. zysk z działalności gospodarczej spółki matki wzrósł do 100, 2 mld JPY (771 mln USD) . Rok wcześniej firma miała 93, 6 mld JPY zysku z tej działalności. Cała grupa Bridgestone miała w ub. r. 180, 3 mld JPY zysku z działalności gospodarczej, co oznacza wzrost o 32, 5 proc. w porównaniu z 1996 r. Jednak jej zysk netto wyniósł w 1997 roku jedynie 39, 2 mld JPY, o 44, 3 proc. mniej niż w 1996 r. Bridgestone zapowiada wzrost zysku...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1360

Spis treści
Zamów abonament