Zbyt wysokie krawężniki
EKSPLOATACJA
Trwałość opon zależy od kierowcy
Zbyt wysokie krawężniki
ADAM JAMIOłKOWSKI
"Złapania gumy" nie da się uniknąć, nikt bowiem nie jest w stanie wypatrzyć gwoździa leżącego na asfalcie. Takie uszkodzenia usuwa się jednak łatwo i stosunkowo tanim kosztem. Dużo bardziej szkodzą oponom niewłaściwe nawyki kierowcy.
Kiedyś zasady łatania dętki oraz demontażu imontażu koła za pomocą łyżki do opon należały do podstawowego kanonu umiejętności kierowcy -- bez tego strach było ruszać w drogę. Dziś chyba nikt już nie naprawia przebitych kół sam, ale jedzie do warsztatu wulkanizacyjnego. Na szczęście złośliwych haceli jest teraz na drogach znacznie mniej, aponadto opony bezdętkowe potrafią po "złapaniu gwoździa" długo jeszcze utrzymać właściwe ciśnienie, w rezultacie uszkodzenie stwierdzamy często dopiero po dłuższym postoju.
W ulkanizowanie przebitej dętki kosztuje 4--5 złotych, zaś naprawa opony bezdętkowej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta