Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zbyt wysokie krawężniki

11 sierpnia 1998 | Nauka i Technika | AJ

EKSPLOATACJA

Trwałość opon zależy od kierowcy

Zbyt wysokie krawężniki

ADAM JAMIOłKOWSKI

"Złapania gumy" nie da się uniknąć, nikt bowiem nie jest w stanie wypatrzyć gwoździa leżącego na asfalcie. Takie uszkodzenia usuwa się jednak łatwo i stosunkowo tanim kosztem. Dużo bardziej szkodzą oponom niewłaściwe nawyki kierowcy.

Kiedyś zasady łatania dętki oraz demontażu imontażu koła za pomocą łyżki do opon należały do podstawowego kanonu umiejętności kierowcy -- bez tego strach było ruszać w drogę. Dziś chyba nikt już nie naprawia przebitych kół sam, ale jedzie do warsztatu wulkanizacyjnego. Na szczęście złośliwych haceli jest teraz na drogach znacznie mniej, aponadto opony bezdętkowe potrafią po "złapaniu gwoździa" długo jeszcze utrzymać właściwe ciśnienie, w rezultacie uszkodzenie stwierdzamy często dopiero po dłuższym postoju.

W ulkanizowanie przebitej dętki kosztuje 4--5 złotych, zaś naprawa opony bezdętkowej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1462

Spis treści
Zamów abonament