Najlepiej się sprzedają galaretki, budynie i kisiele
Najlepiej się sprzedają galaretki, budynie i kisiele
Roczną wartość sprzedaży na rynku koncentratów deserowych ocenia się na ponad 200 mln zł. Działa tu siedmiu dużych producentów, dwóch średnich i kilkudziesięciu małych. Popyt na desery jest w miarę jednakowy w całej Polsce. Najczęściej kupowane są galaretki, budynie i kisiele, mniejszą popularność zdobyły bita śmietana, lody w proszku i ciasta.
W ocenie niektórych producentów, polski klient jest konserwatywny: akceptuje nowe smaki, ale desery wzbogacane dodatkami np. kokosa lub orzechów nie znajdują nabywców. Przy zakupie ciągle najważniejsza jest cena. Ostra konkurencja między firmami wymusza coraz większe wydatki na reklamę.
Ostra konkurencja
Polski rynek deserów w proszku opanowało siedem firm: kaliskie Winiary, Dr. Oetker, Delecta we Włocławku, poznańskie CPC Amino, Gellwe w Krakowie, spółka w Wierzchosławicach koło Torunia i Zakłady Koncentratów Spożywczych w Wodzisławiu Śląskim. Ciasta w proszku wytwarza głównie Dr. Oetker, Delecta i Gellwe.
Wiele firm traktuje dane przedstawione w tabelce jako przybliżone. Dr. Oetker podaje, że ma 25-proc. udział w rynku deserów, a więc większy niż wyliczono to w Memrb. Wodzisław swój...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta