Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Komputerowy dziadek

21 sierpnia 1998 | Nauka i Technika | PK

ROZRYWKA

Po szachachkolej na brydża

Komputerowy dziadek

Gdy superkomputer firmy IBM -- Deep Blue pokonał mistrza świata Garego Kasparowa w szachy, wydawać się mogło, że oto "myślące maszyny" okazały się sprawniejsze od człowieka. Na szczęście jest jeszcze wiele gier, gdzie krzemowe obwody komputerów przegrywają z naszymi szarymi komórkami.

Jedną ztakich gier jest popularny karciany brydż, który już od dłuższego czasu skutecznie opiera się zakusom programistów, chcących udowodnić wyższość maszyn nad człowiekiem. Wtej chwili jednak, nawet najlepsze programy brydżowe reprezentują siłę zaledwie przeciętnego gracza. Ito wcale nie dlatego, że liczba kombinacji w brydżu jest zbyt duża -- szachy igo...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1470

Spis treści
Zamów abonament