Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sztuka bycia lepszym

01 września 1999 | Moja Kariera | AG
źródło: Nieznane

IMAGE

Kariera zależy od tego, jak się jest postrzeganym przez otoczenie

Sztuka bycia lepszym

RYS. ROBERT DĄBROWSKI

Na rynku pracy, podobnie jak na innych rynkach towarów, usług czy idei trwa nieustanna walka konkurencyjna. Aby wyjść z niej zwycięsko, trzeba być lepszym od współzawodników. To oczywistość, z której zdają sobie sprawę prawie wszyscy. Jednak na pytanie, w czym być lepszym i jak to osiągnąć, odpowiedzieć trafnie potrafi niewielu.

Łatwo przewidzieć, że szanse na sukces mają przede wszystkim kandydaci dobrze przygotowani, tj. odpowiednio wykształceni, wyposażeni w poszukiwane umiejętności (np. znajomość języka), doświadczenie zawodowe itp. A więc to wszystko, co się rozumie pod pojęciem kwalifikacji. Co sprawia jednak, że spośród osób o podobnych kwalifikacjach pracodawca wybiera nie ciebie, lecz twojego konkurenta? A czasem bywa i tak, że to ty masz wyższe kwalifikacje, ale awansuje ktoś inny.

Dlaczego tak się dzieje? Co wpływa na wybór konkretnej osoby? Kwalifikacje to zespół cech określanych jako "twarde", gdyż są konkretne, łatwe do zdefiniowania. Oprócz tego istnieją czynniki tzw. miękkie, które trudno precyzyjnie określić. Jednym z nich jest to, co kryje się pod obcojęzycznym pojęciem image, czyli to, jak postrzegany jesteś przez otoczenie.

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1792

Spis treści
Zamów abonament