Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

O produkcji decyduje klient

08 września 1994 | Ekonomia | KG

Raczkujący marketing

O produkcji decyduje klient

Większość krajowych wytwórców artykułów konsumpcyjnych dopiero teraz zaczyna rozumieć konieczność powoływania w swoich przedsiębiorstwach działów marketingu. Przedtem pojęcie to ograniczano tylko do reklamy, która zresztą i tak była zbędna, gdyż popyt przewyższał podaż.

Atrakcyjny tani towar

W bydgoskiej fabryce rowerów Romet dział marketingu istnieje dopiero od maja br. Firma wprawdzie planuje badania rynkowe, które pozwolą ocenić, jak zmienia się rynek, poznać upodobania klientów, stworzyć odpowiednią ofertę, ale na razie wykorzystuje tylko koniunkturę. Pomimo nasycenia rynku lepszymi wyrobami z i mportu Romet nie traci swojej pozycji. Cena rowerów z Bydgoszczy jest na tyle przystępna, że nabywców nie odstrasza jakość produkowanego w Romecie sprzętu.

Fabryka szacuje, że w tym roku sprzedaż jej wyrobów będzie o połowę większa w porównaniu z poprzednim. Największą popularnością klientów cieszą się, kilkakrotnie tańsze od zachodnich, rowery górskie. Zamówienia hurtowników są większe niż możliwości produkcyjne Rometu.

Szacunek dla konkurencji

Grzegorz Darłak, kierownik działu marketingu Zakładów Zmechanizowanego Sprzętu Gospodarstwa Domowego Zelmer w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 265

Spis treści
Zamów abonament