Na drogach ma być oszczędniej
Na drogach ma być oszczędniej
Zbigniew Zwierzchowski
Nie skończyły się możliwości ograniczenia zużycia paliwa przez silniki napędzające samochody. Jakkolwiek firmy motoryzacyjne intensywnie pracują nad alternatywnymi napędami - szczególnie nad elektrycznym zasilanym z ogniw paliwowych - to jednocześnie ciągle doskonalą konstrukcję klasycznych silników. Jeden z istotnych efektów tych prac - nowe konstrukcje i systemy sterowania rozrządem silnika, które mogą przynieść sięgające 10 proc. oszczędności, mają być w niedługim czasie wprowadzone do produkcji na szerszą skalę.
O planach wprowadzenia tych rozwiązań poinformował jeden z głównych dostawców technologii dla przemysłu motoryzacyjnego firma Delphi. Opracowała ona układy, które pozwalają na płynną kontrolę i regulację faz rozrządu, pracy zaworów oraz nowy system dezaktywacji wybranych cylindrów silnika. Delphi podpisał już kontrakty z niektórymi producentami na dostawy nowych układów dla przyszłych pojazdów. Zaczął produkcję tych układów w swoich zakładach w Michigan i ogłosił, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta