Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cena czy flamenco

06 listopada 2001 | Ekonomia | MP
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Szkoły językowe Co przyciąga klientów

Cena czy flamenco

Eduardo Fiallo, dyrektor warszawskiego centrum nauczania języków obcych Academia de la Lengua twierdzi, że nauka musi być połączona z prezentacją kultury państwa, którego język jest wykładany.

FOT. JAKUB OSTAŁOWSKI

Wybierając szkołę językową potencjalni klienci coraz rzadziej kierują się ceną. Ważniejsza dla nich jest jakość kursów i podejście lektora do uczniów. Zdarza się, że wybierają taki kurs, na którym oprócz języka poznają flamenco.

Dla szkół językowych najważniejsze dwa miesiące w roku to październik i luty. Właśnie wtedy najwięcej osób zapisuje się na kursy. Zazwyczaj ok. 60-80 proc. osób kontynuuje naukę. Całoroczny sukces szkół zależy więc od liczby słuchaczy, którzy zapisali się na zajęcia w tych dwóch miesiącach.

Stabilizacja na rynku

- Pod koniec ubiegłego roku w Polsce szkoły językowe prowadziło 10,7 tys. podmiotów gospodarczych - podał GUS. Zdaniem specjalistów, 90 proc. z nich to firmy jednoosobowe. - Takie szkoły często nie płacą podatków i prowadzą kursy bez rachunków. Gdyby działały zgodnie z prawem ich skala nie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2462

Spis treści

Listy

Fotoreportaż

Zamów abonament