Batalia na jesieni; Nic nie jest dane na zawsze
Batalia na jesieni
- Nic nie jest dane na zawsze
ANITA BŁASZCZAK
Spadek sprzedaży największych dzienników ani wzrost ich mniejszych rywali nie doprowadziły dotychczas do przetasowań na rynku ogólnopolskiej prasy. To może się zmienić, gdy pojawi się nowy gracz - bulwarowa gazeta tzw. tabloid przygotowywany przez Axel Springer Polska. "Gazeta Wyborcza" i Super Express" szykują już strategie wojenne i pieniądze na batalię. Zmiany szykują też inne tytuły.
Wiesław Podkański, prezes Axel Springer Polska, potwierdza już wprawdzie, że spółka pracuje nad nowym dziennikiem, ale na razie nie chce podać żadnych konkretów. Niektóre ujawniły ostatnio niemieckie serwisy horizont.net i Kontakter zapowiadając, że planowany na początek jesieni debiut polskiej wersji "Bild Zeitung" może się opóźnić o 3 miesiące (ale nastąpi w tym roku), zaś kierowany przez Grzegorza Jankowskiego dziennik będzie ukazywał się w nakładzie miliona egzemplarzy, walcząc z konkurencją m.in. niską ceną (1 zł). Prezes Podkański o terminach nie chce mówić. Jak wyjaśnia, jest kilka wariantów, a przede wszystkim nie może dawać żadnych sygnałów konkurencji.
Sztaby i budżety
Konkurencja na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta