Dostawcy mediów walczą o dostęp do naszych domów
Przełom może nastąpić tej jesieni. To wtedy Telekomunikacja Polska i Canal+Cyfrowy mają wprowadzić ogólnodostępną ofertę potrójnej usługi. Do telefonii stacjonarnej i Internetu dojdzie cyfrowa telewizja dostępna przez szerokopasmowe łącze (ADSL), a z nią nowe możliwości wyciśnięcia z telefonicznego kabla dodatkowych pieniędzy. Chociażby dzięki sprzedaży usług: wideo na żądanie, cyfrowej nagrywarki, nowych programów np. interaktywnych teleturniejów. Równocześnie pojawią się reklamy skierowane do konkretnego widza. Ten, kto przejmie kontrolę nad cyfrowym domem, zarobi w przyszłości miliardy.
Taniej? NiekoniecznieZdaniem Marka Sowy, wiceprezesa UPC Polska, lidera kablowego rynku, spośród ok. 500 operatorów kablowych w Polsce tylko nieliczni będą w stanie sprostać wymogom rynkowej gry z udziałem TP SA. Wraz z Orange TP obsługuje ok. 20 milionów klientów. Zdaniem przedstawiciela UPC, pojawienie się potrójnej usługi w telekomach przyspieszy trwającą od kilku lat konsolidację rynku kablowego. Mniejsze firmy nie będą w stanie udźwignąć niezbędnych inwestycji ani sprostać rosnącym wymaganiom klientów. ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta