Oświadczenia, kreska i krzyż
Co naprawdę orzekł Trybunał Konstytucyjny w sprawie religii
Oświadczenia, kreska i krzyż
Nawet prawnicy nie są zgodni co do tego, jakie konsekwencje praktyczne pociągnie za sobą orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego na temat rozporządzenia ministra edukacji narodowej o organizowaniu nauki religii w szkołach publicznych i o czym właściwie TK zadecydował. Samo orzeczenie, podobnie jak treść rozporządzenia, wymaga interpretacji i budzi dyskusje wśród specjalistów. Obszerne uzasadnienie wyroku TK dotrze zapewne do niewielu. Aby więc wyjaśnić liczne wątpliwości, które sygnalizują Czytelnicy, rozmawiamy z prof. WOJ-CIECHEM ŁĄCZKOWSKIM, sędzią TK, który podczas rozprawy dotyczącej organizowania nauki religii w szkole pełnił funkcję sprawozdawcy.
-- Ile właściwie z ośmiu zarzutów rzecznika praw obywatelskich TK uznał za słuszne: trzy czy pięć?
-- TK podzielił wniosek rzecznika w trzech punktach, zatem w trzech punktach rozporządzenie musi być poprawione. Natomiast w odniesieniu do dwu dalszych kwestii wypowiedział się, jak należy te przepisy rozumieć, czyli dał pewną ich interpretację. Jest ona niezgodna z interpretacją tych przepisów zaprezentowaną przed TK przez rzecznika praw obywatelskich, ale, jak sądzę, mogła rozproszyć część jego wątpliwości.
-- Zanim omówimy te kwestie po kolei, proszę wyjaśnić, jak TK...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)