Zakup zagranicznej licencji i ustalenie dochodów zakładu
Angielska spółka powołała zakład w Polsce, który prowadzi działalność gospodarczą taką samą jak spółka w Anglii. Zakład prowadzi pełną księgowość i płaci w Polsce podatek dochodowy od uzyskanego dochodu. Spółka - stosownie do art. 7 umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania - przenosi do zakładu część kosztów poniesionych w Anglii w związku z przychodami tego zakładu. Są to koszty personelu i część kosztów ogólnych (zarządu), a dokumentuje je specyfikacjami. Proszę o wyjaśnienie:
- czy zakład powinien te specyfikacje kosztów wprowadzić do swoich ksiąg, czy też statystycznie dodawać do swoich kosztów podatkowych, poniesionych w Polsce, - jeśli ma wprowadzać do ksiąg, to w korespondencji z jakim kontem obciążać koszty, aby nie tworzyć sztucznych zobowiązań (zakład tych kosztów spółce nie refunduje - nie płaci za nie), - jakich dokumentów powinien żądać zakład od spółki, aby uwiarygodnić w Polsce, że obciążenie kosztami poniesionymi w Anglii jest zasadne.Państwo, w którym zakład jest położony (Polska), może opodatkować zyski powstałe w związku z działalnością wykonywaną poprzez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta