Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Odjazd

20 października 1993 | Nauka i Technika | KK

Odjazd

Podczas swojej wizyty w Korei Południowej, Francois Mitterrand powiedział, że zbudowanie przez Francję w tym kraju linii TGV (Train a Grande Vitesse -- Pociąg Wielkiej Szybkości) to tylko początek, potem szeroką rzeką popłyną transfery technologii. Będziemy o tym informowali, na razie kilka słów o początku.

Ostateczne podpisanie kontraktu nastąpi pod koniec roku, brak pośpiechu nie powinien dziwić, w grę w chodzą pieniądze rzędu dwóch i pół miliarda dolarów. Gwoli ścisłości, kontrahentem Korei Południowej nie jest Francja jako państwo, ale francusko-brytyjskie konsorcjum GEC Asthom, budujące m. in. linię pod kanałem La Manche.

Południowokoreańska TGV połączy Seul z portem na południu -- Pusan -- odległym od stolicy o 430 km. Zakończenie budowy za 10 lat. Podróżna szybkość pociągów -- 300 km/ godz. W godzinach szczytu będą kursowały co trzy minty. Rocznie z tej linii będzie korzystać średnio 90 mln pasażerów. W...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 93

Spis treści
Zamów abonament