Odjazd
Odjazd
Podczas swojej wizyty w Korei Południowej, Francois Mitterrand powiedział, że zbudowanie przez Francję w tym kraju linii TGV (Train a Grande Vitesse -- Pociąg Wielkiej Szybkości) to tylko początek, potem szeroką rzeką popłyną transfery technologii. Będziemy o tym informowali, na razie kilka słów o początku.
Ostateczne podpisanie kontraktu nastąpi pod koniec roku, brak pośpiechu nie powinien dziwić, w grę w chodzą pieniądze rzędu dwóch i pół miliarda dolarów. Gwoli ścisłości, kontrahentem Korei Południowej nie jest Francja jako państwo, ale francusko-brytyjskie konsorcjum GEC Asthom, budujące m. in. linię pod kanałem La Manche.
Południowokoreańska TGV połączy Seul z portem na południu -- Pusan -- odległym od stolicy o 430 km. Zakończenie budowy za 10 lat. Podróżna szybkość pociągów -- 300 km/ godz. W godzinach szczytu będą kursowały co trzy minty. Rocznie z tej linii będzie korzystać średnio 90 mln pasażerów. W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta