Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak mierzyć czytelnictwo gazet

05 lipca 1996 | Media, Internet | AR

Dwa sposoby badania kondycji tytułów prasowych

Jak mierzyć czytelnictwo gazet

Na wszystkich rozwiniętych rynkach wydawniczych świata mierzy się kondycję poszczególnych tytułów prasowych za pomocą dwóch typów analiz. Po pierwsze, prowadzone są regularne studia nad wielkością nakładu wydawnictw. Badanie takie polega na rejestracji liczby wydrukowanych egzemplarzy danej publikacji, ile z nich zostało sprzedanych w sieci dystrybucji, jaki procent drukowanego nakładu stanowią zwroty (tzn. ile egzemplarzy tytułu nie zostało sprzedanych) .

Precyzyjne, księgowe dane, dostępne również w podziale na regiony Polski, pozwalają wydawcom na ocenę zainteresowania tytułem w skali kraju, analizę popytu w regionach, planowanie przyszłego nakładu, badanie zróżnicowania sprzedaży w różnych porach roku. Informacje takie służą też do oceny konkurencji i pozycji wydawnictwa na rynku prasowym. W Polsce takie studia wykonuje powołany do życia kilka lat temu Związek Kontroli Dystrybucji Prasy.

Po drugie,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 797

Spis treści
Zamów abonament