Błędy w czasie pracy samorządu to często wynik złych założeń i rutyny
W jednostkach samorządowych panuje pewna utarta – i niestety, często niezgodna z przepisami – praktyka planowania zadań. Nieprawidłowości dotyczą m.in. ewidencjonowania okresów, które powinny być zaliczane do czasu pracy, oraz korzystania przez pracowników z minimalnych okresów wypoczynków
Ustawa z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (DzU nr 223, poz.1458 ze zm.) zawiera pewne odrębności od powszechnie obowiązujących przepisów regulujących zagadnienia czasu pracy.
Nie są one jednak duże i sprowadzają się zasadniczo do pracy w godzinach nadliczbowych i jej rekompensowania. W pozostałym zakresie stosujemy „zwykłe” zasady wynikające z kodeksu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta