Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Błędy w czasie pracy samorządu to często wynik złych założeń i rutyny

20 marca 2012 | Prawo i praktyka | Marek Rotkiewicz

W jednostkach samorządowych panuje pewna utarta – i niestety, często niezgodna z przepisami – praktyka planowania zadań. Nieprawidłowości dotyczą m.in. ewidencjonowania okresów, które powinny być zaliczane do czasu pracy, oraz korzystania przez pracowników z minimalnych okresów wypoczynków

Ustawa z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (DzU nr 223, poz.1458 ze zm.) zawiera pewne odrębności od powszechnie obowiązujących przepisów regulujących zagadnienia czasu pracy.

Nie są one jednak duże i sprowadzają się zasadniczo do pracy w godzinach nadliczbowych i jej rekompensowania. W pozostałym zakresie stosujemy „zwykłe” zasady wynikające z kodeksu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9187

Wydanie: 9187

Spis treści
Zamów abonament