Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czy patriotyzm może pomóc w pokonaniu kryzysu

10 kwietnia 2012 | Świat | Piotr Jendroszczyk

Politycy coraz częściej nawołują obywateli do kupowania dóbr rodzimej produkcji. Bez większych rezultatów

Fran­cu­zi lu­bią swo­je wi­no i go­to­wi są przy­się­gać, że jest naj­lep­sze na świe­cie. Z sa­mo­cho­da­mi wła­snej pro­duk­cji ma­ją już jed­nak róż­ne do­świad­cze­nia. Mi­mo to, jak wy­ni­ka z  son­da­ży, dwóch na trzech oby­wa­te­li Fran­cji de­kla­ru­je go­to­wość do pła­ce­nia dro­żej za ku­po­wa­ne pro­duk­ty, pod wa­run­kiem że są fran­cu­skie. Tu po­ja­wia się jed­nak pro­blem.

– Dzi­siaj klient mo­że mieć je­dy­nie pew­ność, że fran­cu­skie są se­ry i wi­no – mó­wi Edo­uard Ba­re­iro z  or­ga­ni­za­cji kon­su­menc­kiej Que cho­isir. Rzecz w tym, że w wie­lu pro­duk­tach za­war­ta jest spo­ra część za­gra­nicz­nych, im­por­to­wa­nych kompo­nen­tów.

Tym nie­mniej po ha­sło „ache­ter fran­ca­is" się­ga­ją ocho­czo uczest­ni­cy obec­nej kam­pa­nii pre­zy­denc­kiej we Fran­cji. – To zwy­kła re­to­ry­ka wy­bor­cza, nie­ma­ją­ca żad­ne­go...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9204

Wydanie: 9204

Spis treści
Zamów abonament