Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmy na straży wzrostu gospodarki

19 kwietnia 2012 | Ekonomia | agmk

Przedsiębiorcy powinni postawić na eksport - uważają uczestnicy debaty Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i przedstawicieli małych

Przedsiębiorcy powinni postawić na eksport, uważają uczestnicy debaty Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Zdaniem Bożeny Lublińskiej-Kasprzak, prezes PARP, nastroje w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw są umiarkowanie optymistyczne, a chęć korzystania z finansowania przedsięwzięć wciąż spora. – Firmy nie rezygnują z projektów z powodu sytuacji ekonomicznej – powiedziała.

Jerzy Osiatyński, doradca prezydenta ds. ekonomicznych, uważa, że nasza gospodarka może w tym roku rosnąć nawet w 3,4-proc. tempie. – Cała nadzieja w nadwyżce eksportowej –  mówi. Jego zdaniem, aby „pielęgnować" wzrost, firmy powinny otworzyć się na nowe rynki zbytu i zacieśnić współpracę gospodarczą ze Wschodem.

Wojciech Kruk z Vistula Group zwrócił uwagę, że polskim firmom produkującym na rynki zagraniczne potrzebna jest dobrze rozpoznawalna marka, a to wymaga „eksportowego patriotyzmu". – Nie obawiajmy się, że polskobrzmiąca nazwa firmy spowoduje, że nikt nie kupi naszych produktów – mówił Kruk.

Wydanie: 9212

Wydanie: 9212

Spis treści
Zamów abonament