Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Różne programy, różne sposoby

20 listopada 1996 | Media, Internet | BM

Zachodnie koncerny medialne próbują dotrzeć do polskiego telewidza

Różne programy, różne sposoby

Beata Modrzejewska

Do wejścia na polski rynek cztery lata temu szykowali się przedstawiciele kilku światowych koncernów medialnych. Ostatecznie Murdoch nie wystartował do walki o koncesję telewizyjną, Bertelsmann i CLT przegrali. Koncesję zdobył tylko Canal Plus. Teraz sytuacja się zmienia, po drugim konkursie koncesyjnym w polską telewizję będzie mógł inwestować kapitał amerykański, bez koncesji rozpocznie nadawać CLT, które jednoczy się z Bertelsmannem. W przyszłym roku pojawi się wiele nowości i zmian na polskim rynku medialnym.

Zamknięcie drugiego konkursu o koncesje telewizyjne zaowocuje dwiema nowymi sieciami telewizji ponadregionalnej: północną i południową. Dołączą one do działających już polskich telewizji prywatnych: ogólnopolskiego Pol Satu, TVWisła, TVDolnośląska i kilku stacji lokalnych.

Nie tylko naziemne

Na rynku działają dwa konsorcja lansujące telewizję kodowaną: Canal Plus i Multichoice, których kierownictwa (na szczeblu najwyższym) podjęły decyzję o fuzji. Dokona się to w ciągu kilku miesięcy.

Spontanicznie rozwijały się w Polsce telewizje kablowe, teraz niektóre z nich scalają się w wielkie sieci, nadają własne programy (składające się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 917

Spis treści
Zamów abonament