Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bezpieczniej na morzu

14 czerwca 2012 | Prawo | Renata Krupa-Dąbrowska

Armatorom, których statki nie mają ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, będą grozić kary

Dziś w Sejmie odbyło się pierwsze czytanie rządowego projektu nowelizacji kodeksu morskiego. Jego głównym celem jest wprowadzenie do prawa polskiego unijnych unormowań. Przede wszystkim chodzi o inkorporację do kodeksu morskiego protokołu z 1996 r. do konwencji o ograniczeniu odpowiedzialności za roszczenia morskie. Zgodnie z  projektem, statki pływające pod polską banderą oraz statki obce  wchodzące do polskich portów, będą musiały być ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej, by zapewnić wypłatę odszkodowania w razie powstania szkody związanej z eksploatacja statku.

Obowiązek ubezpieczenia ma działać prewencyjnie i powinien pomóc w eliminacji z obrotu morskiego statków niespełniających odpowiednich norm bezpieczeństwa, a także zapewnić równe warunki działania podmiotom gospodarczym trudniącym się żeglugą. Za brak OC mają grozić kary.

 

etap legislacyjny: pierwsze czytanie

Wydanie: 9257

Wydanie: 9257

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament