Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Stracisz bagaż, dzwoń do recepcji

19 czerwca 2012 | Projekt wakacje | Łukasz Sitek

Hotelarz musi wynagrodzić poniesioną przez gościa szkodę. Tyle że kwota rekompensaty jest limitowana. O kradzieży trzeba też na czas powiadomić

Nawet w najlepszych hotelach czy pensjonatach zdarzają się kradzieże. Na co wtedy może liczyć gość? Z kodeksu cywilnego wynika, że hotelarz odpowiada za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych. Za te ostatnie uważane są takie, które w czasie korzystania przez gościa z usług hotelu lub podobnego zakładu znajdują się w tym hotelu lub podobnym zakładzie. Hotelarz nie uwolni się tak łatwo od odpowiedzialności również za rzeczy pozostawione u niego na jakiś czas po opuszczeniu pokoju (po wymeldowaniu się, ale na czas przed wyjazdem np. na lotnisko). Takie rzeczy również traktowane są jak wniesione do hotelu.

Mimo że hotelarz odpowiada na zasadzie ryzyka, to gość hotelowy, gdy dojdzie do kradzieży rzeczy pozostawionych przez niego w pokoju, musi udowodnić,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9261

Wydanie: 9261

Spis treści
Zamów abonament