Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jedna osoba – dwa zadania, podwójne przepisy

27 lipca 2012 | Prawo i praktyka | Aleksander Kuźniar

Angażując podwładnego na łącznym stanowisku kierowcy-mechanika, trudno będzie zakwalifikować jego pracę. Inne regulacje ustawowe należy bowiem stosować do zatrudnionych szoferów, a inne do mechaników

Firmy często przyjmują pracowników na tzw. łączone stanowiska, co wynika najczęściej z potrzeb zatrudniającego. W ten sposób jedną osobą obsadzają dwa stanowiska pracy.

Ekonomicznie uzasadnione

Gdy wymiar tej pracy na każdej z posad jest niewielki, ma to dla pracodawcy ekonomiczne uzasadnienie. Ponadto kodeks pracy zobowiązuje szefa do ustalenia w umowie rodzaju umówionej pracy, a zatem wskazanie połączonych stanowisk jest jak najbardziej właściwe. Problem pojawia się jednak, gdy każde odrębnie z połączonych stanowisk podlega innym regulacjom. Tak będzie przy zatrudnieniu pracownika zaangażowanego jako kierowca-mechanik.

Najczęściej nie ma bowiem ścisłego podziału, w jakiej części dnia czy w które dni wykonuje on pracę kierowcy, a kiedy mechanika. Zależy to najczęściej od bieżących potrzeb firmy. Oba rodzaje zadań może ta osoba wykonywać w podobnym wymiarze godzin lub też jedno z nich ma charakter przeważający. Jaką zatem ustawę przyjąć do mechanika-kierowcy? Czy zawsze wyłącznie jedną, czy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9294

Wydanie: 9294

Spis treści
Zamów abonament