Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kłopoty z rozliczeniem reklam w Internecie

27 lipca 2012 | Prawo | Monika Pogroszewska

Wielu blogerów zarabiających na reklamach ma problemy podatkowe. Nie wiedzą, jak zakwalifikować te przychody i jaką stawkę do nich zastosować

Coraz więcej osób prowadzi własne portale lub blogi w Internecie. Szacuje się, że może ich być nawet ok. 3 mln. Problem powstaje, gdy strona zaczyna przynosić dochody z reklam, które trzeba opodatkować, ale nie do końca wiadomo, na jakich zasadach.

Michał Cessanis, właściciel www.nawalizkach.com.pl, żałuje, że chociaż jego portal rozwija się coraz lepiej, nie przynosi na razie żadnych zysków.

– Reklamodawcy sami się do mnie zgłaszają. Szkopuł w tym, że nie mam pewności, jaką umowę podpisać i jak ją potem rozliczyć. Nie wiem, czy muszę założyć działalność gospodarczą, co wymagałoby dużych nakładów – mówi.

Różne stanowiska

W interpretacjach podatkowych dominuje ostatnio...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9294

Wydanie: 9294

Spis treści
Zamów abonament