Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Terapia dżojstikiem

01 sierpnia 2012 | Nauka | Piotr Kościelniak
Dzięki funkcji sterowania postacią ruchami ciała elektroniczne gry stały się doskonałym narzędziem  do rehabilitacji osób chorych  i starszych
źródło: Getty Images
Dzięki funkcji sterowania postacią ruchami ciała elektroniczne gry stały się doskonałym narzędziem do rehabilitacji osób chorych i starszych

Specjalnie zaprojektowany wirtualny świat może służyć do leczenia zaburzeń i rehabilitacji pacjentów

Czy terapia musi być nieprzyjemna? Czy gry komputerowe zawsze muszą oznaczać siedzenie przed ekranem i bezmyślną strzelaninę? Takie pytania musieli sobie zadać twórcy gry SPARX stworzonej z myślą o... leczeniu depresji i walce z izolacją społeczną. Idea chwyciła – leczenie grą okazało się równie skuteczne jak tradycyjne sesje z psychoterapeutą.

Pomysł wykorzystywania gier do leczenia nie jest nowy. Terapeuci wykorzystują już teraz specjalnie stworzone wirtualne środowiska do walki z fobiami. W ten sposób, w kontrolowanych warunkach, pacjent może oswoić się z sytuacjami, które budzą w nim strach. Używając wirtualnej rzeczywistości walczy się m.in. z lękiem wysokości czy obawą przed zwierzętami (np. pająkami).

Coraz częściej wykorzystuje się również nowe konsole gier z czujnikami ruchu ciała...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9298

Wydanie: 9298

Spis treści
Zamów abonament