Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklama na koszulce rozliczana jak działalność

01 sierpnia 2012 | Prawo | Przemysław Wojtasik

Sportowiec, który promuje swojego sponsora, musi się wyliczyć z zysków przed fiskusem. Zakładając firmę, może zaoszczędzić na podatku

Firmy chętnie angażują się w finansowanie sportu. Jak pisaliśmy z „Rz" z 21–22 lipca, prawie każdy polski kandydat do olimpijskiego medalu ma sponsora. Korzyści są obopólne. Sportowiec zarabia, i to całkiem nieźle, a firma promuje się i zyskuje w oczach kibiców – potencjalnych klientów.

Przy okazji obie strony mogą zaoszczędzić na podatku. Firma – bo zaliczy wydatek do kosztów uzyskania przychodów (patrz ramka). Sportowiec – bo może od dochodów z reklamy płacić podatek liniowy.

Z działalności stawka liniowa

– Aby mieć prawo do stawki liniowej, zawodnik powinien założyć działalność gospodarczą – mówi  Monika Ławnicka, doradca podatkowy w Accreo Taxand. – W...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9298

Wydanie: 9298

Spis treści
Zamów abonament