Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kiedy w pralni trzeba zapłacić

28 sierpnia 2012 | Prawo i praktyka | Michał Kołtuniak

Mimo poniesionych nakładów przedsiębiorca nie może żądać pieniędzy, jeśli nie wykonał zamówienia, chyba że przed wykonaniem usługi poinformował o prawdopodobnych problemach, a klient zgodził się ponieść ryzyko

- Oddałem do pralni garnitur. Następnego dnia, kiedy przyszedłem po jego odbiór, pracownik powiedział, że nie udało się usunąć jednej z plam i chciałby wyprać go jeszcze raz, stosując nieco inną technologię. Kiedy ponownie, po upływie określonego terminu, przyszedłem do pralni, okazało się, że i ten zabieg był nieskuteczny. Tym razem pracownik oświadczył, że plamy nie da się usunąć i zażądał ode mnie zwrotu poniesionych przez pralnię kosztów. Czy rzeczywiście przedsiębiorca może wymagać takiej płatności? – pyta czytelnik.

Umowa z pralnią chemiczną o czyszczenie odzieży ma charakter umowy o dzieło. Ta regulowana jest przepisami kodeksu cywilnego, zgodnie z którymi przez umowę o dzieło przyjmujący zamówienie zobowiązuje się do wykonania oznaczonego dzieła,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9320

Wydanie: 9320

Spis treści
Zamów abonament