Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklama telewizji wprowadzała w błąd

28 sierpnia 2012 | Prawo | bork

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Canal+ Cyfrowy 
za nierzetelne informacje 
o promocji

Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów prezes UOKiK nałożyła na Canal+ Cyfrowy karę 235 266 zł. To efekt postępowania, które zostało wszczęte w lutym 2011 r. Wątpliwości urzędu wzbudziły spoty oraz ulotki, w których informowano o akcji promocyjnej. W jej trakcie, jak podkreśla UOKiK, wszystkim obiecywano m.in. bezpłatny dostęp do kanałów Canal+ i HBO.

Tymczasem z promocji nie mogli skorzystać konsumenci, którzy wykupili najtańszy pakiet kanałów telewizyjnych oferowanych przez spółkę.

Prezes UOKiK oceniła, że ta kampania wprowadzała klientów w błąd. A zgodnie z prawem każdy przedsiębiorca ma obowiązek w sposób pełny, rzetelny i prawdziwy informować o oferowanych towarach lub usługach.

Decyzja nie jest prawomocna. Spółka może się odwołać od decyzji prezes UOKiK do sądu.

numer decyzji RBG-15/2012

Wydanie: 9320

Wydanie: 9320

Spis treści
Zamów abonament