Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przedsiębiorcy oferujący towary przez Internet popełniają błędy przy ich sprzedaży

06 listopada 2012 | Prawo i praktyka | Michał Kołtuniak

Nie wolno ograniczać prawa klienta do zgłaszania reklamacji tylko wtedy, gdy spisany zostanie protokół w obecności kuriera dostarczającego przesyłkę

Umieszczenie w regulaminie sklepu internetowego zapisu, że reklamacje będą uwzględniane pod warunkiem, że konsument przy odbiorze towaru sprawdzi go, a razie stwierdzenia nieprawidłowości sporządzi protokół w obecności kuriera, nakładają na kupującego zbyt daleko idące obowiązki. Ograniczają też uprawnienia, jakie gwarantuje mu prawo związane ze sprzedażą konsumencką, w tym sprzedażą dokonywaną za pośrednictwem Internetu.

Podobnie, niedozwoloną praktyką będzie umieszczanie w regulaminie klauzuli, nakazującej konsumentowi odesłanie towaru w tym samym momencie, w którym składa on oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Umieszczenie takich zapisów oznacza, że firma narusza zbiorowe interesy konsumentów. Tak przynajmniej uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, badając praktyki stosowane przez jedną z firm jubilerskich, oferującej swoje produkty zarówno w systemie sprzedaży tradycyjnej, jak i poprzez własny sklep internetowy (Decyzja UOKiK nr RBG - 25/2012)....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9379

Wydanie: 9379

Spis treści
Zamów abonament