Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Skorzystaliśmy na Euro

06 listopada 2012 | Ekonomia | Beata Drewnowska
źródło: Carlsberg

Nie liczymy na duży wzrost sprzedaży piwa w Polsce – ocenia szef Carlsberga w Polsce Tomasz Bławat

Rz: Związek Browary Polskie we wrześniu nie wykluczył, że w tym roku po raz pierwszy w historii sprzedaż piwa może przekroczyć w Polsce 37 mln hl. To aktualny scenariusz?

Tomasz Bławat: Pierwsze półrocze było udane dla branży (zanotowała ponad 7-proc. wzrost sprzedaży – red.), ale spodziewamy się, że w drugiej połowie roku będzie nieco gorzej i sprzedaż będzie na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego. W ujęciu całego roku może zwiększyć się o 3–4 proc.

To powinno jednak wystarczyć, aby sprzedaż sięgnęła 37 mln hl.

Plan Carlsberg Polska na ten rok zakładał dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Udziały miały być nie mniejsze niż 16–17 proc.

W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku wielkość naszej sprzedaży zanotowała dwucyfrowy wzrost, a więc większy niż średnia całej branży. Nasze udziały przekroczyły 18 proc. Rekordowy był dla nas lipiec, należało wówczas do nas ponad 20 proc. rynku.

Euro opłaciło się więc Carlsbergowi?

Euro dla Carlsberg Polska to dużo dłuższa historia niż ostatnie dwa kwartały. Przygotowania...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9379

Wydanie: 9379

Spis treści
Zamów abonament