Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Facebook i Twitter starają się pozyskać dochody z kampanii politycznych

06 listopada 2012 | Ekonomia
Według szefów Facebooka i Twittera nadszedł czas, by reklamy polityczne stały się realnym biznesem. Na zdjęciu: republikański kandydat na prezydenta USA Mitt Romney i urzędujący prezydent Barack Obama podczas debaty wyborczej
źródło: AFP
Według szefów Facebooka i Twittera nadszedł czas, by reklamy polityczne stały się realnym biznesem. Na zdjęciu: republikański kandydat na prezydenta USA Mitt Romney i urzędujący prezydent Barack Obama podczas debaty wyborczej

Media społecznościowe próbują rozwijać się w branży reklam wyborczych, namawiając komitety wyborcze i grupy interesu do przekazania im części z miliardów wydawanych na kampanie

W ostatnim roku Facebook i Twitter organizowały spotkania z setkami grup politycznych, prezentując im skuteczne strategie reklamowe w mediach społecznościowych. Powiększyły też personel zajmujący się kampaniami politycznymi, aby dopasowywać reklamy do konkretnych odbiorców i uszczknąć nieco reklamowych dolarów.

Nowe pomysły

Kiedy republikański kandydat na prezydenta Mitt Romney wybrał w sierpniu kandydata na wiceprezydenta, Paula Ryana, demokratyczna opozycyjna grupa badawcza American Bridge 21st Century (AB) chciała przyciągnąć uwagę do swojej nowej strony, MeetPaulRyan. com. I tu użyteczny okazał się Twitter.

Firma ta odbyła kilka sesji z przedstawicielami AB, aby zaprezentować im, jak można wykorzystać reklamy w Twitterze do szybkiego rozpowszechniania ogłoszeń politycznych. W rezultacie AB zdecydowało się zapłacić za ogłoszenie w Twitterze promujące jego krytyczną stronę MeetPaulRyan. com.

Ogłoszenie pojawiało się u góry strony Twittera, gdy użytkownik wyszukiwał słów „Romney," „Paul Ryan" czy „wiceprezydent". Ogłoszenie to, nazywane...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9379

Wydanie: 9379

Spis treści
Zamów abonament