Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Profil powinien być zadbany oraz interaktywny

21 lutego 2013 | Moje pieniądze | Barbara Mejssner
Blisko połowa polskich internautów deklaruje, że systematycznie korzysta z mediów społecznościowych. Dla przedsiębiorstw to okazja, by dotrzeć do dużej grupy konsumentów
źródło: Rzeczpospolita
Blisko połowa polskich internautów deklaruje, że systematycznie korzysta z mediów społecznościowych. Dla przedsiębiorstw to okazja, by dotrzeć do dużej grupy konsumentów
Większość firm niewiele wydaje na media społecznościowe
źródło: Rzeczpospolita
Większość firm niewiele wydaje na media społecznościowe

Serwisy społecznościowe | Żeby czerpać korzyści z obecności np. na Facebooku, trzeba się w to naprawdę zaangażować. 
Profil musi być żywy i ciekawy. Bardzo ważne jest systematyczne aktualizowanie treści. Martwe konto psuje wizerunek.

Najpopularniejsze serwisy społecznościowe to dla firm ogromny kanał dotarcia do potencjalnych konsumentów. Sam Facebook wyświetla reklamy 50 miliardów razy miesięcznie. Ma już ponad 750 milionów użytkowników na całym świecie, w Polsce blisko 8 milionów. Wydaje się więc wymarzonym miejscem do pokazania marki i budowy wizerunku.

Według portalu webhosting.pl aż 90 proc. marketingowców uważa, że wykorzystanie  mediów społecznościowych jest istotne dla ich firm. Podobnego zdania jest 67 proc. samozatrudnionych i 66 proc. właścicieli małych firm z co najmniej dwoma pracownikami.

Jak wynika z badania Deloitte „Polskie firmy na Facebooku – portale społecznościowe w komunikacji marketingowej polskich przedsiębiorstw, 2012", w Polsce działa 1,67 mln firm, z czego tylko ok. 5 proc. jest na razie na Facebooku. Portal ten jest najczęściej wykorzystywanym przez firmy serwisem społecznościowym; korzysta z niego 86 proc. ankietowanych.

Inwestycje w media społecznościowe w Polsce nie są z reguły duże. Według analityków Deloitte 68 proc. firm wydaje na ten cel do 50 tys. zł rocznie, a tylko 4 proc. ponad 500 tys. zł. Koszt utworzenia profilu nie musi być wysoki. Właściwie stać na to każdego. Samo założenie konta jest bezpłatne. Ale trzeba powierzyć komuś (pracownikowi lub agencji) prowadzenie profilu. Nie obejdzie się też bez działań reklamowych czy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9468

Wydanie: 9468

Spis treści
Zamów abonament