Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Turyści zapłacą za bezpieczny urlop

24 kwietnia 2013 | Ekonomia | Filip Frydrykiewicz
Przedstawiciele firm turystycznych: Jesteśmy za poprawą bezpieczeństwa naszych klientów
autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
Przedstawiciele firm turystycznych: Jesteśmy za poprawą bezpieczeństwa naszych klientów
Szukaliśmy kompromisu między optymalnymi warunkami dla firm a zapewnieniem ochrony konsumentom. Myślę,  że poprawki do ustawy  o turystyce są takim kompromisem. Katarzyna Sobierajska, wiceminister sportu i turystyki
źródło: Fotorzepa
Szukaliśmy kompromisu między optymalnymi warunkami dla firm a zapewnieniem ochrony konsumentom. Myślę, że poprawki do ustawy o turystyce są takim kompromisem. Katarzyna Sobierajska, wiceminister sportu i turystyki
Firmy ubezpieczeniowe są przeciwne ubezpieczeniom na rzecz klienta, bo nie są w stanie uzyskać reasekuracji dla produktu bez określonej wysokości roszczenia. Beata Kalitowska, dyrektor Europäische Reiseversicherung w Polsce
autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
Firmy ubezpieczeniowe są przeciwne ubezpieczeniom na rzecz klienta, bo nie są w stanie uzyskać reasekuracji dla produktu bez określonej wysokości roszczenia. Beata Kalitowska, dyrektor Europäische Reiseversicherung w Polsce
Cieszymy się,  że ministerstwo wyciągnęło colta z kabury i strzeliło projektem funduszu turystycznego, bo popieramy działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa klientów. Krzysztof Piątek, prezes Neckermann Polska
autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
Cieszymy się, że ministerstwo wyciągnęło colta z kabury i strzeliło projektem funduszu turystycznego, bo popieramy działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa klientów. Krzysztof Piątek, prezes Neckermann Polska
Problemem jest spadek zaufania. Kontakt z klientem jest trudniejszy. Trzeba  poświęcić więcej czasu  na przekonanie go, że nic mu nie grozi, jeśli wykupi wyjazd z biurem podróży.
autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
Problemem jest spadek zaufania. Kontakt z klientem jest trudniejszy. Trzeba poświęcić więcej czasu na przekonanie go, że nic mu nie grozi, jeśli wykupi wyjazd z biurem podróży.
Fundusz turystyczny powinien powstać przed podniesieniem gwarancji.  W innym wypadku małe  i średnie firmy mogą go nie doczekać. Tomasz Rosset, sekretarz generalny  Polskiej Izby Turystyki
autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
Fundusz turystyczny powinien powstać przed podniesieniem gwarancji. W innym wypadku małe i średnie firmy mogą go nie doczekać. Tomasz Rosset, sekretarz generalny Polskiej Izby Turystyki
Powołanie funduszu turystycznego będzie najlepszym rozwiązaniem, bo dzięki niemu spełnimy warunek dyrektywy unijnej, nakazującej pełne zabezpieczenie klientów. Andrzej Betlej, ekspert firmy Travel Data
autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
Powołanie funduszu turystycznego będzie najlepszym rozwiązaniem, bo dzięki niemu spełnimy warunek dyrektywy unijnej, nakazującej pełne zabezpieczenie klientów. Andrzej Betlej, ekspert firmy Travel Data
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita

Podniesienie gwarancji i powołanie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego poprawi bezpieczeństwo klientów biur podróży – oceniają przedstawiciele branży.

Choć Ministerstwo Sportu i Turystyki nie zdążyło przed nowym sezonem turystycznym z ustawami wzmacniającymi bezpieczeństwo klientów biur podróży, nie powinni się oni bać wyjazdów z nimi – uważają uczestnicy „Śniadania z Rzeczpospolitą", które odbyło się w warszawskiej restauracji Amber Room.

Ostrzejsze zasady

Zeszłoroczne upadki biur podróży – w sumie piętnastu – rzuciły cień na całą branżę turystyki wyjazdowej. Organizatorzy wyjazdów do dzisiaj cierpią na brak zaufania wśród klientów. Drżą więc z niepewności, jaki będzie najbliższy sezon. Czy nie powtórzą się sytuacje podobne do tych z zeszłego roku, czy klienci się nie wystraszą?

Z kolei klienci zadają sobie pytanie – co się zmieniło od zeszłego roku czy mogą powierzyć organizatorowi pieniądze odkładane na wymarzony urlop?

Między innymi odpowiedziom na te pytania była poświęcona debata pt. „Co czeka branżę turystyki wyjazdowej i jej klientów w nowym sezonie". W dyskusji wzięli udział wiceminister sportu i turystyki Katarzyna Sobierajska, wiceprezes biura podróży Itaka Piotr Henicz, prezes biura podróży Neckermann Polska i zarazem prezes Polskiego Związku Organizatorów Turystyki Krzysztof Piątek, sekretarz generalny Polskiej Izby Turystyki Tomasz Rosset, dyrektor towarzystwa ubezpieczeniowego ERV Europäische Reiseversicherung w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9520

Spis treści
Zamów abonament